AUTOBOND GROUP a.s.
TOYOTA AUTOBOND GROUP a.s.

Celosvětová premiéra koncepčního modelu Toyota GT86 Shooting Brake

Společnost Toyota Australia dnes odhalila celosvětovou novinku. Tou je nový atraktivní koncept „Shooting Brake“, odvozený od sportovního modelu GT86.

Za návrhem a vývojem prototypu stál tým konstrukčních designérů ze společnosti Toyota Australia. Ruční sestavení vozu však již proběhlo v Japonsku pod dohledem globální divize sportovních vozů.

Koncept Shooting Brake, jenž s praktičtější výklopnou zádí zvyšuje užitnou hodnotu sportovního kupé, odhalil v celosvětové premiéře Tetsuya Tada, hlavní konstruktér modelu Toyota GT86.

Divizní manažer pro národní marketing ze společnosti Toyota Australia Brad Cramb uvedl, že neobvyklé označení „shooting brake“ odkazuje na podmanivý design tohoto čtyřmístnému kupé, které nabízí větší prostor pro hlavu a větší zavazadelník.

„Toyota GT86 se dokonale hodí ke ztvárnění konceptu, který rozvíjí jeho atraktivitu a dává mu větší všestrannost. Přitom však zachovává štíhlý a sportovní charakter kupé i ostré jízdní schopnosti a příkladnou odezvu,“ komentoval Brad Cramb a dodal: „Koncept Shooting Brake je elegantní alternativou pro páry vyznávající aktivní životní styl, nebo jako druhý vůz pro rodiny, které se chtějí odlišit. Automobil se stejně dobře hodí k víkendovým výletům i k jízdě na okruzích a představuje volbu rozumu i srdce.“

Tetsuya Tada uvedl, že podpořit tento projekt se rozhodl, když v listopadu 2014 během návštěvy v Austrálii spatřil hliněný model ztvárněný v měřítku 1:4. „Model mě natolik nadchl, že jsem pověřil výrobní mistry „takumi“, aby zpracovali prototyp a ručně vyrobili koncepční model Shooting Brake na základě návrhu z Austrálie,“ komentoval Tada a doplnil: „Koncepční model představuje plně funkční vůz schopný jízdy, který již prověřil své kvality na zkušebních okruzích Toyoty. Příjemně vyvážené a přímé řízení GT86 je zárukou toho, že si tento vůz zachovává mimořádný požitek z jízdy v kupé s o něco neutrálnější zpětnou vazbou v utažených zatáčkách na oblíbených trasách jeho majitele.

Tetsuya Tada uvedl, že Toyota chce vyhodnotit reakce veřejnosti na tento koncept, přestože vznikl jen jako interní návrhářská studie bez konkrétních plánů na výrobu. „Nikdy neříkáme nikdy a já osobně bych výrobu tohoto konceptu velmi uvítal. Je to však především koncept, který demonstruje nadšení Toyoty pro vozy přinášející potěšení za volantem,“ uzavírá Tada.

Vedoucí návrhář společnosti Toyota Australia Nicolas Hogios uvedl, že australský tým návrhářů s nadšením diskutoval o tom, do jaké míry by měl kupé GT86 upravovat, aby nakonec vzhledově pozměnil pouze zadní partie a střechu.

Jako děti v cukrárně jsme chtěli přestylizovat mnohem větší část vozu. Avšak jako dobrý rodič, schopný další sladkosti dětem zakázat, jsme se uvědoměle rozhodli zachovat co nejvíce z původního GT86 a změnit pouze to, co je absolutně nezbytné,“ líčil vznik konceptu Hogios a dále uvedl: „Silueta vozu zůstává sportovní, precizní a dynamická, avšak je praktičtější a umožňuje převážet na střeše například surfovací prkna, jízdní kola nebo střešní boxy na víkendové výpravy. Díky většímu otvoru zavazadelníku je navíc mnohem snazší nakládání věcí. V konečném výsledku jsme zvýšili atraktivitu kupé, ale záměrně zachovali čistotu nyní již ikonického stylu GT86.“