AUTOBOND GROUP a.s.
TOYOTA AUTOBOND GROUP a.s.

Tým TOYOTA GAZOO RACING bude do závodu v Le Mans startovat z druhé řady

Tým Toyota GAZOO Racing vyrazí do 84. ročníku závodu 24 hodin Le Mans z druhé řady startovního roštu. Převážnou část poslední kvalifikace na okruhu Circuit de la Sarthe včera propršelo.

Vůz TS050 Hybrid č. 6 s posádkou Stéphane Sarrazin, Mike Conway a Kamui Kobayashi zahájí 18. účast automobilky Toyota v závodu Le Mans ze třetího startovního místa, společně s vozem č. 5, za jehož volantem se vystřídají Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima, kteří vystartují ze 4. pozice.

O pozici na startovním roštu závodu Le Mans rozhoduje absolutně nejrychlejší čas na okruh dosažený v některé ze tří kvalifikačních jízd, z nichž jedna se uskutečnila ve středu a zbývající dvě ve čtvrtek.

S časy dosaženými ve středeční kvalifikaci si vozy TS050 Hybrid prozatímně vybojovaly třetí a čtvrtou příčku, avšak ve zbývajících dvou kvalifikacích již další vylepšování těchto časů nebylo hlavní prioritou. Tým se namísto toho soustředil na optimalizaci nastavení svých vozů pro samotný závod.

Převážnou část z první půlhodiny na začátku druhé kvalifikace jely oba vozy na suché trati, avšak poté se dle předpovědi spustil silný déšť. Přípravy pokračovaly i přes mokro na trati, kdy oba vozy absolvovaly dlouhé štace s obutím do mokra.

Sílící déšť na počátku druhé kvalifikace si vynutil omezení provozu a způsobil dlouhou přestávku po odmávnutí červeným praporkem. Poté, co byla kvalifikace na zbývajících 45 minut obnovena, piloti sbírali zkušenosti s mokrým obutím Michelin na silně promáčené noční trati. Kvůli klimatickým podmínkám k dalším změnám pořadí již nedošlo.

Tým již dokončil komplexní přípravu zaměřenou na všechny potřebné oblasti. Toyota se nyní těší, až v sobotu v 15 hodin místního času odmávne start závodu francouzská trikolóra a začne závod.

TS050 HYBRID, vůz č. 5

(Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima)
Startovní rošt: 4. místo

  • Kvalifikace č. 1: 4. místo (3 min 21,903 s), 27 kol
  • Kvalifikace č. 2: 2. místo (3 min 24,399 s), 24 kol
  • Kvalifikace č. 3: 3. místo (3 min 51,693 s), 13 kol

Anthony Davidson: „Je dobré, že jsem se dostal k pilotování za mokra, protože to byl přesně ten dílek puzzle, který mi ve skládance mých příprav chyběl. Mám velmi dobrý pocit z chování vozu za deště a ukázali jsme se jako i konkurenceschopný soupeř. Myslím, že máme pokryto vše podstatné. Na další zdokonalování vozu se vždy hodí ještě více času, ale odvedli jsme dost komplexní práci, zvážíme-li klimatické podmínky.“

Sébastien Buemi:Máme po kvalifikaci a jsme spokojení. Vyjíždět ze třetího a čtvrtého místa je dobrý výsledek. Udělali jsme kus práce za mokra i na suchu, takže jsme nyní připraveni. Závod je dlouhý a klíčové je dojet do konce a neudělat chybu. Nyní si projdeme nasbíraná data a uděláme poslední kroky. Je to největší a nejdůležitější příprava této sezóny.“

Kazuki Nakajima: „Bylo to velmi záludné, neboť podmínky se hodně měnily. Mimořádně náročné to bylo právě v době, kdy jsem seděl za volantem. Hodně pršelo a trať byla hodně mokrá, takže podmínky byly mimořádně obtížné, se špatnou viditelností. Byla to však užitečná zkušenost a je příjemné vědět, že jsme připraveni na jakékoli podmínky. Myslím, že se můžeme těšit na dobrý závod.“

TS050 HYBRID, vůz č. 6

(Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi)
Startovní rošt: 3. místo

  • Kvalifikace č.1: 3.místo (3 min 20,737 s), 30 kol
  • Kvalifikace č.2: 4.místo (3 min 25,899 s), 22 kol
  • Kvalifikace č.3: 1. místo (3 min 50,934 s), 14 ko

Stéphane Sarrazin: „Díky všem fanouškům za jejich podporu i za tak mizerného počasí. Dnešek byl pro nás kvůli dešti obtížný, ale otestovali jsme vůz za náročných podmínek a našli jsme optimální celkové nastavení. Jsme všichni spokojení a na závod jsme připraveni. Cítím, že máme silný vůz a dokážeme s ostatními držet krok. Jsme rozhodně ve hře. Na závodu ve Spa jsme byli rychlí, takže očekávám, že zde dokážeme bojovat v čele.“

Mike Conway
: „Venku to bylo opravdu nepříjemné. Je užitečné vyzkoušet si jízdu na mokru, neboť se tak dozvíme, kde se drží voda, kam namířit vůz a jaké obutí zvolit. Pršet může i během závodu, takže musíme být připraveni na jakoukoli situaci. Všichni piloti jsou s celkovým nastavením vozu spokojeni a z druhé řady na roštu můžeme něčeho dosáhnout.

Kamui Kobayashi:Vlastně to bylo úplně poprvé, co jsem TS050 Hybrid pilotoval za úplného mokra, takže to pro mne byla užitečná zkušenost. Hodně jsme se dozvěděli o chování vozu na mokru, takže jsem naprosto spokojený. Tým se připravil opravdu dobře a na závod se již těšíme. Vyjíždíme ze třetí pozice. Chceme dobře vystartovat a poté bojovat po celých 24 hodin.“

O účasti týmu TOYOTA GAZOO Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží (WEC):

Světového šampionátu vytrvalostních soutěží WEC se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983, kdy zahájila své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích. Od roku 1985 byly vozy TOYOTA nasazeny již v 17 závodech 24 hodin Le Mans, přičemž nejlepším umístěním bylo druhé místo ve čtyřech různých ročnících (1992, 1994, 1999 a 2013). V roce 2012 vstoupila TOYOTA do obnoveného světového šampionátu vytrvalostních soutěží WEC, kdy využila odborných zkušeností technického střediska TOYOTA Higashi-Fuji (zajišťuje vývoj hybridního hnacího ústrojí) s podporou společnosti TOYOTA Motorsport GmbH a jejího zázemí pro vývoj podvozku.

Domovskou základnou multinárodního týmu je německý Kolín nad Rýnem, kde působí i konstruktéři z oddělení motorsportu a hybridních pohonů automobilky TOYOTA, kteří nové technologie a know-how následně uplatňují při vývoji sériově vyráběných modelů. Od roku 2012 získala TOYOTA celkem devět prvních startovních pozic a dokázala zvítězit v osmi závodech a vybojovala celkem 23 pódiových umístění. V roce 2014 tento tým získal mistrovský titul pro závodní jezdce i pohár konstruktérů s vozem TS040 HYBRID a o rok později TOYOTA oslavila 30 let od své první účasti na Le Mans.

Společnost TOYOTA Motorsport GmbH spojuje působení v projektu WEC se svými dalšími aktivitami, jako jsou např. dodávky motorů pro světový rallyový šampionát v rámci návratu týmu TOYOTA do této kategorie, plánovaného na rok 2017, anebo zajišťování konstrukčních služeb a dalších aktivit soukromým zájemcům působícím v motorsportu.

Čtěte také:
Tým TOYOTA GAZOO RACING se připravuje na závod v Mexiku
Tým TOYOTA GAZOO RACING přišel o vítězství v Le Mans 2016 v posledních minutách závodu
TS050 Hybrid: Nový vůz pro tým TOYOTA GAZOO Racing