AUTOBOND GROUP a.s.
TOYOTA AUTOBOND GROUP a.s.

Dvojnásobný vítěz Al-Attíja pojede na Dakaru 2017 v Toyotě Hilux

Přípravy na legendární Dakar jsou v plném proudu. Velkou posilu hlásí Toyota. Za volant nezničitelné Toyoty Hilux na rally Dakar 2017 usedne několikanásobný vítěz tohoto závodu Násir Al-Attíja. Ten v letošním roce skončil na druhém místě. V týmu pokračuje i Giniel de Villiers, který letos dojel třetí.

Násir Al-Attíja, dvojnásobný vítěz Dakaru a šampion seriálu cross-country světového mistrovství FIA, přichází do Toyoty spolu se svým navigátorem Matthieuem Baumelem. „Násir si chvíle za volantem Toyoty Hilux nesmírně užíval, neboť vítězil v jednom kole světového šampionátu FIA za druhým,“ říká Glyn Hall, šéf týmu Toyota Gazoo Racing SA, a doplňuje: „Těšíme se na jeho přínos pro vývoj nového vozidla, ale ještě více, až si na Dakaru 2017 obleče kombinézu v barvách našeho týmu.“

Tým jezdců Toyoty pro Dakar 2017 budou tvořit Násir Al-Attíja, Giniel de Villiers a Leeroy Poulter. De Villiers pojede se svým německým navigátorem Dirkem von Zitzewitzem. Vedle Poultera v rámci dakarské rally již počtvrté usedne Rob Howie.

Nový a lehčí závodní speciál s pohonem jedné nápravy

Na dakarské rally 2017 představí Toyota i svůj zbrusu nový závodní speciál Hilux Evo. Největší změnou je pohon jedné nápravy a to té zadní. Pro něj se Toyota rozhodla z důvodu, že soutěžní regule v tomto případě dovolují větší svobodu, než je tomu u vozů s pohonem všech kol. Hilux, který byl na startu už prvního Dakaru v roce 1979, tak prvně nebude „čtyřkolka“.

Nový Hilux Evo splňuje všechna pravidla určená asociací FIA a uplatňovaná pořadatelem dakarské rally. Vůz má mnohem nižší celkovou hmotnost (cílem je 1300 kg), oproti někdejším 1915 kg v případě Toyoty Hilux v provedení 4×4. Kromě toho disponuje většími koly a pneumatikami o průměru 940 mm, oproti 805 mm v případě provedení 4×4. Dále má výrazně prodloužený zdvih kol a systém palubního dohušťování a vypouštění vzduchu z pneumatik.

„Zužitkovali jsme všechny zkušenosti z posledních pěti let v rámci testování i reálného provozu Hiluxu v provedení 4×4 a následně jsme je přetavili do podoby lehčí a rychlejší Toyoty Hilux Evo,“ komentuje Glyn Hall a dodává: „Důležité pro nás bylo zachovat co nejvíce z předchozího vozidla. Proto jsme zůstali u osvědčeného motoru V8 a využili jsme veškeré naše znalosti v oblasti konstrukce a nastavení systému zavěšení kol. Věříme, že Hilux Evo bude opět v čele závodu.“

Start bude v Paraguayi

Tři nové závodní speciály Toyota Hilux Evo se s posádkami postaví na start dakarské rally 2. ledna 2017 v Asunciónu, hlavním městě Paraguaye. Organizátoři nového ročníku již oznámili, že závod se pojede v průměrné nadmořské výšce přesahující 2000 metrů. Trasa závodu zavede jezdce například k jezeru Titicaca a volný den pak stráví v La Paz. Vítězové 39. ročníku budou známí 14. ledna, kdy dojedou do cíle v Buenos Aires.

Čtěte také:
Nezničitelný pick-up Toyota Hilux přijíždí v osmé generaci