AUTOBOND GROUP a.s.
TOYOTA AUTOBOND GROUP a.s.

Toyota Auris 2015 – více radosti, nové zážitky, skvělé motory

Toyota Auris přišla pro letošní rok s koncepcí, která se bude líbit většině zájemců o vůz nižší střední třídy. Pro kratší cestování po městě si mohou vybrat verzi hatchback, rodiny s dětmi upřednostní verzi kombi. Nabídka motorů zahrnuje benzínové i naftové agregáty s možností využití hybridního pohonu.

Vývojáři z Toyoty umí naslouchat přání zákazníků a pružně reagují na konkurenční prostředí. Nový Auris proti předešlé verzi Auris 2013-2014 vylepšili hned v několika zásadních směrech.

Nové motory

Benzínové motory posílil skvělý turbomotor 1,2T s přímým vstřikováním s maximálním výkonem 116 koní. .  Doplnil tak dva stávající motory 1,33 l Dual VT-i a 1,6 l Valvematic. Skvělé tři benzinové motory naráz.

Naftový motor 2,0 nově nahradil motor 1,6l D-4D. Modernizován byl i dieselový 1,4 D-4D a může se hrdě chlubit nejnižšími emisemi CO2 v rámci motorů o výkonu 90k. Všechny motory splňují náročný emisní předpis EURO 6.

Co hybridy? Tady je taky spousta novinek. Hybridní ústrojí 1,8 l je vrcholem v nabídce. Tato plně hybridní technologie umožňuje vozům Toyota jezdit s emisemi na úrovni 79 g/km. V tomto systému pracuje benzínový motor 1,8 l VVT-i spolu s elektromotorem. Mohou přitom pracovat nezávisle i společně. Jízza bez emisí pevných částic je nyní realitou.

Čtěte také:

Poznej hybrid, zažij nepoznané

Inovovaný kabátek

Nová Toyota Auris má mírně přepracované přední i zadní partie. Působí nyní širším dojmem. Snížilo se také těžiště vozu, takže očekáváme i stabilnější a vyrovnanější jízdu.

Přední masku nově zdobí zcela nové logo Toyota. Překrásné, výrazné a sjednocující. Přechází do chromovaných linií, které s logem uprostřed vytváří dojem křídel. Nové jsou i světlomety s LED technologií a LED denními světly. Předpokládaná životnost žárovek je až 100 000 hodin. Uvidíme, zda se slib vývojářů podaří naplnit. Spodní část masky chladiče nový Auris opticky rozšířuje, protože je roztažena po celé šíři vozu. V rozích nárazníků najdete malé přední mlhovky.

Při pohledu zezadu vás na první pohled zaujme optická šířka vozu. Tento vjem nastal díky přepracování spodní části zádě. Optickou šíři podtrhují ještě odrazná světla v rozích karoserie a hluboce zapuštěné zadní páté dveře do nárazníku. I zadní světla využívají LED světlovody. Vypadají skvěle. Potvrzujeme.

Stávající nabídku barev oživí i barva temně modré slídy a metalická modř.

Interiér, který vás rozmazlí

Máte rádi překvapení? Nový Auris umí překvapit. Celá přístrojová deska se nyní zdá menší a jednodušší. Ukazatele a ovládací prvky jsou citlivě začleněny a případně podbarveny. Otáčkoměr a tachometr jsou v tubusech vedle sebe. Nad nimi je TFT displej 4,2″.

Dotyková tlačítka přístrojové desky dostala stejné podsvícení jako ukazatele a sjednotily se i materiály a jejich povrch. Výsledek je nerušivý, decentní a působí svěže.

Skvělá dynamika bez vibrací a chvění

Zavěšení kol a řízení prošly řadou úprav, které opět posunuly hranici komfortu o kus dopředu. Osvědčené zavěšení předních kol McPherson prochází neustálými inovacemi, a to včetně pružin, nových silentbloků a dorazů propružení.

Zadní náprava využívá dvojité lichoběžníkové zavěšení nebo konstrukci s torzní příčkou. Verzi s torzní příčkou využívají verze s benzinem 1,33 l a dieselovým motorem 1,4 l.

Změnila se také akustická izolační vrstva, která lépe polhcuje zvuk motoru i vnějšího prostředí. Nemusíte se bát ani vrzání prvků palubní desky a dveřního čalounění.

Toyota Safety Sense

Bezpečnost, tou se u Toyoty rádi chlubíme. Maximální pětihvězdičkové hodnocení v testech institutu EuroNCAP je důkazem, že to u Toyoty myslíme s vaší ochranou vážně. Doplňkový systém Toyota Safety Sense využívá malou kameru v čelním okně, která řídí systém pro předcházení kolizím (PCS), oceníte také LDA kontrolu jízdy v pruzích a funkci vypínání dálkových světel (AHB). Informace se zobrazují nad tubusy tachometru a otáčkoměru.

Test bezpečnosti Toyota Auris 2013-2014 EuroNCAP

Po komplexním přepracování předních i zadních partií má Auris opticky širší postoj a nižší těžiště, a celkově tak působí prestižnějším a sofistikovanějším dojmem.

Od nového a markantnějšího loga Toyota na čele vozu se rozevírají do stran chromová křidélka. Mohutné horní partie blatníků akcentují celkovou šířku tohoto modelu a současně podtrhují spodní hranu kapoty. O něco méně markantní spodní partie blatníků volně navazují na horní část předního nárazníku; sem je začleněn i ostrý vytažený roh nových sdružených LED světlometů, jejichž součástí jsou i LED světla pro denní svícení.

LED světla mají oproti klasickým žárovkám řadu výhod. Barevná teplota produkovaného světla (v Kelvinech) se nejvíce blíží světlu dennímu, LED světlomety mají nižší spotřebu než tradiční halogenové žárovky a předpokládaná životnost je až 100 tisíc hodin – a je tedy prakticky shodná s životností celého vozidla.

Spodní část masky chladiče pod markantnějším předním nárazníkem nyní probíhá napříč celou šířkou vozidla, čímž Toyotě Auris propůjčuje širší a rozhodnější postoj. Maska chladiče má užší středovou část, kterou podtrhuje chromový dekor spodního aerodynamického spoileru; následně se rozšiřuje až k nápadným vybráním v samotných rozích vozu, kde jsou začleněna mlhová světla. Designové provedení rohových partií je rovněž nové.

Stylistické ztvárnění předních a zadních partií při pohledu z boku zaujme delšími převisy v zájmu celkového vyvážení proporcí a vede oko pozorovatele po dlouhé rozmáchlé křivce přímo od předního loga Toyota až k zadním sdruženým světlům. Sofistikovanější provedení bočních partií je ještě zdůrazněno novou anténou ve tvaru žraločí ploutve a novým designem litých kol o velikosti 16″ a 17″.

Změny se týkají i zadní části vozu, kde byla kompletně přepracována spodní polovina zádě, opět s cílem opticky zdůraznit rozkročený postoj Toyoty Auris. Šířka dynamicky tvarovaného nárazníku, jenž je nyní i hlubší, je zdůrazněna umístěním odrazových světel až do samotných rohů a dále podržena tenkou linií chromového dekoru.

Zadní sdružená světla nyní používají technologii LED světlovodů, a nové Toyotě Auris tak dodávají prestižnější a okamžitě rozpoznatelnou optickou signaturu.