AUTOBOND GROUP a.s.
TOYOTA AUTOBOND GROUP a.s.

Toyota bude vyrábět crossover vycházející z konceptu C-HR v Evropě

  • Plánovaný crossover se bude vyrábět v Turecku společně s modely Corolla a Verso
  • Hybridní pohon příští generace se bude vyrábět v Deeside ve Walesu

Toyota Motor Europe (TME) dnes oznámila, že nový crossover se bude vyrábět v Evropě a to v Turecku. Půjde o vůbec první hybridní model vyráběný v této zemi. Produkční verze konceptu C-HR bude mít premiéru v březnu na ženevském autosalonu.

Zmiňovaný vůz bude sjíždět z výrobní linky evropského závodu TMMT (Toyota Motor Manufacturing, Turkey) v tureckém městě Sakarya. TMMT se tak stane třetím závodem TME produkujícím hybridní automobily na území Evropy. Připojí se tak k závodu Toyota Motor Manufacturing UK v britském Burnastonu v hrabství Derbyshire (modely Auris Hybrid a Auris Hybrid Touring Sport), resp. Toyota Motor Manufacturing France (model Yaris Hybrid).

TME rovněž oznámila svůj záměr produkovat hybridní ústrojí pro uvedený crossover v motorárně Deeside (Wales) společnosti Toyota Motor Manufacturing UK.

Vyráběná vozidla budou určena nejen pro region Evropy, ale i mimoevropské trhy. O přesných destinacích se v současnosti rozhoduje.

„Nesmírně mě těší, že mohu oznámit rozšíření naší evropské výroby,“ řekl Johan van Zyl, prezident a generální ředitel TME, a doplnil: „Segment crossoverů se těší silnému růstu a bude růst i nadále, a to nejen v Evropě. Do třídy kompaktních crossoverů vstupujeme s fantastickým modelem, který je již od počátku vybaven hybridním pohonem. Mám plnou důvěru v naše pracovní týmy v Turecku i Velké Británii, které zužitkují své dovednosti a silný důraz na kvalitu při výrobě tohoto velmi atraktivního modelu.“

Závod TMMT v současnosti vyrábí modely Corolla a Verso. Celková výrobní kapacita TMMT vzroste ze 150 na 280 tisíc vozidel ročně. Očekává se, že během několika měsíců před spuštěním výroby (na konci roku 2016) vzroste počet zaměstnanců TMMT ze 3 na 4 tisíce. Dodatečné investice do TMMT v rámci tohoto projektu představují asi 350 mil. eur. Úhrnné investice tak dosáhnou 1,7 mld. eur.

Do závodu TMUK v Deeside se bude investovat dalších 7,1 mil. liber. V Deeside se v současnosti vyrábějí zážehové a hybridní jednotky pro model Auris, zážehové motory pro modely Avensis, Corolla a Verso a motory určené pro zákazníky mimo Evropu. Úhrnné investice do společnosti Toyota Motor Manufacturing UK (Burnaston a Deeside) tak dosáhnou 2,2 mld. liber.

Sériová verze vozu na bázi koncepčního modelu C-HR bude odhalena 1. března na ženevském autosalonu. Model bude postaven na nové platformě TNGA (Toyota New Global Architecture). Nový vůz se tak stane již osmým modelem, který Toyota v současnosti vyrábí přímo v Evropě pro evropské trhy (dále Avensis, Auris, Yaris, AYGO, Camry, Corolla a Verso). Procentní podíl lokální výroby na evropských prodejích tak překročí 71 % z roku 2015, čímž se aktivity automobilky Toyota ještě pevněji ukotví v Evropě, blíže k jejím zákazníkům.