AUTOBOND GROUP a.s.
TOYOTA AUTOBOND GROUP a.s.

TOYOTA GT86 V MODELOVÉM PROVEDENÍ 2017

Originální vůz pro nadšené řidiče

Model GT86 je zhmotněním záměru Toyoty okořenit značku o vášeň a vzrušení prostřednictvím vozů přinášejících opravdové potěšení za volantem. Lehké a agilní kupé s motorem vpředu a pohonem zadních kol, přímo inspirované slavnou sportovní historií automobilky Toyota, si již získalo spoustu nadšených majitelů.

Nový vůz v modelovém provedení 2017 těží ze změn, které mají zdůraznit a zvýšit jízdní schopnosti, které jsou pro GT86 tolik typické, ale současně přináší i vyšší kvalitu, smysly vnímanou atraktivitu a výbavu v souladu s očekáváními zákazníků.

Vylepšená jízdní dynamika

Cílem hlavního konstruktéra Tetsuya Tada bylo posílit kvality, které GT86 definují jako mimořádný vůz pro nadšené řidiče. Při práci na novém modelu se svým týmem vycházel přímo z technických poznatků získaných v rámci nasazení GT86 na závodních okruzích, včetně proslulého závodu 24 hodin Nürburgringu.
Konstruktéři se zaměřili na ještě vyšší stabilitu, agilitu a jízdní pohodlí. Toho se jim podařilo docílit prostřednictvím vyšší tuhosti karoserie, přepracovaných komponentů zavěšení kol a vylepšené aerodynamiky. Zadní část karoserie je tužší díky dodatečným bodovým svarům kolem zadního sloupku a vyšší tloušťce několika součástí zadního panelu a nosníku.

Na stabilnější a pohodlnější jízdě se podepsaly nové pružiny a jinak naladěné tlumiče Showa. Pro ty zákazníky, kteří kladou důraz především na jízdní výkony, budou v nabídce i volitelné tlumiče Sachs.

Z detailních úprav aerodynamiky jmenujme nové nižší přední partie, přepracovaný přední i zadní nárazník a nové lamely na strategických místech vpředu a na bocích k usměrnění obtékajícího vzduchu.

Kupé i nadále nabízí vpředu montovaný kompaktní boxer bez přeplňování o výkonu 200 koní ve spojení s pohonem zadních kol a šestistupňovou manuální převodovkou, nebo automatickou převodovkou ECT.

Stylistické ztvárnění exteriéru: dynamický vzhled s vylepšenou aerodynamikou

Jemné úpravy zevnějšku GT86 přispěly k aerodynamice a ještě zdůraznily celkový vzhled, aniž by došlo k narušení klasických křivek kupé. Výsledkem je dokonalá harmonie daná jemným, avšak účinným přepracováním předních partií, konkrétně se širší a níže položenou maskou chladiče a zdůrazněným spodním spoilerem na předním nárazníku s integrovanými lamelami. Oživený čelní pohled nyní klade vyšší důraz na přikrčený postoj a agilní schopnosti vozu.

Aerodynamické úpravy se promítly i do nové jemné lamely na čele vozu a nových dekorů kolem předních mlhových světel v provedení se třemi prstenci, které jsou nejen aerodynamické, ale i vizuálně atraktivní. Upravené ztvárnění Bi-LED světlometů (se zdroji LED pro potkávací i dálková světla) klade větší důraz na horizontální rovinu. Ukazatele směru se v rámci sdružených světlometů přemístily jinam a nyní jsou uspořádány do podoby linky samostatných oranžových LED diod pod zalomenou řadou bílých LED diod denního svícení.

Boční dekory vysoko na předních blatnících jsou nyní rovněž opatřeny aerodynamickými lamelami. V nabídce kol pro modelové provedení 2017 se nově objevují 17″ litá kola s tenkými paprsky se strojově opracovaným a tmavě šedým povrchem.

Nové prvky na zádi GT86 reflektují úpravy z přední části vozidla a opět přispívají k optickému dojmu nižšího a silnějšího vozu. Jedná se například o širší a hlubší černý profil a jednotku difuzoru, která tvoří markantní lichoběžníkový tvar a zasahuje tak nízko, že zakrývá tlumič výfuku. V zájmu lepší aerodynamiky byl přepracován zadní spoiler. Úpravou koncových LED svítilen vznikla nápadnější horizontální křivka a prostřednictvím světlovodů vůz zaujme i svým markantním světelným podpisem a novými LED ukazateli směru.

Design interiéru

Nové prvky společně s povrchovou úpravou v kabině znovu potvrzují charakter GT86 s důrazem na potěšení za volantem, ale současně posouvají kupředu vzhled v zájmu vyšší smysly vnímané kvality.

Nový tříramenný volant o průměru 362 mm je historicky nejmenším volantem v rámci všech sériově vyráběných vozů Toyota. Průřez volantu byl precizně navržen s ohledem na optimální úchop i zpětnou vazbu pro řidiče. Volant zaujme nápadným stříbrným logem 86 na vystupujícím dekoru, paprsky s úpravou imitující kartáčovaný kov a dalšími ovládacími prvky pro novou audio soustavu a multi-informační barevný displej TFT o úhlopříčce 4,2″.

Multi-informační displej je začleněný do upravené kapličky přístrojů se třemi kruhovými ukazateli. Z údajů zobrazovaných na TFT displeji jmenujme spotřebu paliva, dojezd a další data zaměřená na jízdní výkony, jakými jsou např. ukazatel sil bočního zrychlení vozidla (G), křivky výkonu a točivého momentu nebo stopky. Otáčkoměr byl upraven tak, aby se údaj 7000 ot/min, maximum výkonu, objevoval v nejvyšším bodě kruhového ukazatele. Postavení GT86 v roli vozu pro nadšené řidiče stvrzuje i nový spínatelný režim TRACK, jehož prostřednictvím může řidič navolit citlivost systému elektronického řízení stability a trakce, včetně jeho úplného vypnutí.

Samotný přístrojový panel jednolitého vzhledu je opatřený novou povrchovou úpravou v podobě čistě černé textury, která potlačuje odlesky a odrazy světla. U panelů kolem spínačů na dveřích a ovládání systému ventilace na středovém panelu se nově objevuje dekor s rastrem z uhlíkových vláken. Kaplička přístrojů může být čalouněna semišovým vzorem, a ladit tak s novým volitelným čalouněním v kombinaci kůže a panely z perforovaného materiálu Alcantara, buďto v čistě černém provedení, nebo černé v kombinaci s červenou kůží. Kvalitnější je i látkové čalounění, nabízející lepší oporu pro řidiče.

Na středovém panelu GT86 se objevuje nový 6,1″ displej audio soustavy, nyní umožňující i příjem digitálního vysílání (DAB). Modernizovaný systém Toyota Touch 2 s navigací Go nabízí intuitivnější uživatelské rozhraní, bezplatnou aktualizaci map po dobu tří let a přístup k online službám, včetně dopravních informací poskytovaných v reálném čase, vyhledávání Google Search a sociální sítě Twitter.

Čtěte také:
Toyota na autosalonu v Paříži:
1. TOYOTA GAZOO RACING – tovární závodní tým
2. Autosalon Paříž 2016 – Premiéra Toyota C-HR
3. PRIUS PLUG-IN HYBRID: Nové měřítko v otázkách spotřeby paliva
4. TOYOTA GT86 V MODELOVÉM PROVEDENÍ 2017
5. TOYOTA FCV PLUS: Přípravy na vodíkovou budoucnost