AUTOBOND GROUP a.s.
TOYOTA AUTOBOND GROUP a.s.

Toyota je nejhodnotnější automobilová značka světa pro rok 2015

Automobilka Toyota suverénně obhájila prvenství v žebříčku BrandZ™ (Top 100 Most Valuable Global Brands 2015), tedy žebíčku nejhodnotnějších globálních značek světa. Obhajoba prvenství se dala očekávat. Toyota je prostě jedničkou ve svém oboru

Žebříček BrandZ™ se vyhlašuje již od roku 2006 a Toyota figuruje na prvním místě v oblasti automobilismu již po osmé. To už je pořádný důvod slavit.

Automobilový trh se v posledním období mírně oživil, i přesto jsou však země, kde prodejní čísla dosahují stavu před ekonomickou krizí před pár lety. To však neplatí pro Toyotu. Celosvětové prodeje v roce 2014 naopak vzrostly o 2,5 % na úžasných 10,2 milionu prodaných vozů.

Samotná studie BrandZ™ a její tvůrči připouští, že segment automobilismu lze kvůli vzrůstající kvalitě jednotlivých značek čím dál obtížněji porovnávat. Přesto jsou však místa, kterými se od sebe automobilky snaží neustále lišit.

Příkladem budiž Toyota Mirai, kterou jsme již v dřívějším článku zmínili. První sériově vyráběný vůz na vodíkový pohod je již v Japonsku v prodeji a ještě letos dorazí do USA a Evropy. Za zmínku určitě stojí i paleta 15 druhů hybridních vozů Toyota,s tradicí od roku 1997, kdy začaly silnice brázdit první Toyoty Prius.

Studie „BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands“ zadává skupina WPP a zpracovává agentura Millward Brown Optimor a kombinuje různorodá měřítka, která vyhodnocuje od více než 2 milionů spotřebitelů z více než 30 zemí světa. Zahrnuje tisíce celosvětových značek z různých odvětví průmyslu.

Klíček k určení hodnoty jednotlivých značek je tedy především vnímání spotřebitelů.

Více informací o žebříčku najdete zde: http://www.millwardbrown.com/BrandZ/2015/Global/2015_BrandZ_Top100_Report.pdf (PDF)
http://www.millwardbrown.com/mb-global/brand-strategy/brand-equity/brandz/top-global-brands