AUTOBOND GROUP a.s.
TOYOTA AUTOBOND GROUP a.s.

Tým TOYOTA GAZOO RACING míří do Texasu

Závodní tým TOYOTA GAZOO Racing míří tento týden do Texasu, tedy již podruhé v krátké době na severoamerické území, tentokráte na podnik Šest hodin Circuit of the Americas.

Po závodě v Mexico City před dvěma týdny se světový šampionát vytrvalostních soutěží FIA (WEC) přesouvá o 1500 km severněji do texaského Austinu, kde se v sobotu 17. září uskuteční šesté kolo letošní závodní sezóny WEC.

Cílem týmu je další pódiové umístění v návaznosti na konkurenceschopné výsledky v Mexiku, kde TS050 HYBRID se startovním číslem 6 a jezdeckou sestavou ve složení Stéphane Sarrazin, Mike Conway a Kamui Kobayashi dojel jako třetí, čímž se posunul na druhé místo celkového hodnocení závodních jezdců v rámci světového šampionátu.

Tým se opět vrací v plné síle, včetně Anthonyho Davidsona, který byl nucen poslední závod vynechat kvůli pohmožděným žebrům. Anthony se připojí k sestavě Sébastiena Buemiho a Kazukiho Nakajimy s vozem č. 5, jenž závod v Mexiku kvůli technické závadě nedokončil.

Podobně jako na Nürburgringu a v Mexiku budou vozy TS050 HYBRID používat aerodynamický kit pro ultra vysoký přítlak, který minule dovoloval udržovat vysoké závodní tempo i za měnících se klimatických podmínek.

Okruh Circuit of the Americas o délce 5513 metrů, ležící 19 km jihovýchodně od Austinu, se mezi jezdci tradičně těší vysoké oblibě pro své jedinečné uspořádání, které dovoluje naplno ukázat možnosti rychlých vozů LMP1 se skvělými záběrovými schopnostmi.

Tématem k diskusi jsou naopak klimatické podmínky, neboť teploty přesahující 30 °C přinášejí krušné chvíle nejen samotným jezdcům, ale i celému týmu v boxech, kde je nezbytné po celou dobu jízdy používat nehořlavé kombinézy. V minulosti kromě horka závod poznamenaly i bouřky, zejména pak v roce 2014, kdy liják během závodního dne způsobil chaos.

Tým TOYOTA GAZOO Racing až na dvě výjimky ve všech závodech letošní sezóny získal pódiové umístění, což je ostatně i jeho cílem pro nadcházející víkend.První kroky tým učiní ve čtvrtek, kdy jsou na programu dva tréninky o délce 90 minut, na které v pátek naváže poslední trénink a poté kvalifikace. Sobotní závod začíná v 17 hodin místního času, což znamená, že fanoušci si mohou podívanou na vozy LMP1 užívat až do pozdních nočních hodin.

Toshio Sato, prezident závodního týmu: „Na cestu do Austinu se opět těšíme. Někteří členové týmu po účasti v Mexiku rovnou v Severní Americe zůstali, takže na okruh dorazíme svěží a připraveni k boji. Po posledním závodu jsme měli radost z návratu na pódium, ale ještě větší potěšení mi přinesly naše konkurenceschopné výkony. Práci na aerodynamickém kitu pro ultra vysoký přítlak jsme věnovali skutečně hodně času a nyní již vidíme příznivé výsledky. Do závodů pořádaných mimo evropský kontinent jsme Mexikem vstoupili celkem úspěšně, takže se již těším na další boje na čele závodu během nadcházejícího víkendu.“

Anthony Davidson (TS050 HYBRID, vůz č. 5): „Austin je fantastický okruh a zároveň je to skutečná výzva. Máte zde vysokou rychlost, plynule projížděné zákruty, značné výškové rozdíly a pár velmi technických utažených zatáček. Je to skvělá kombinace a dosud jsem se nesetkal s pilotem, který by tuto trať neměl rád. Jedinou stinnou stránkou z pohledu jezdců je extrémní vedro a vlhkost. Mám ohromnou radost, že se opět usadím za volant. Samozřejmě bylo frustrující během Mexika nejet a jen tak sedět, ale bylo to správné rozhodnutí. Díky tomu jsem nyní v dobré kondici.“

Sébastien Buemi (TS050 HYBRID, vůz č. 5): „Ačkoli se v Mexiku vozu č. 5 moc nedařilo, do Austinu se těším. V posledním závodu jsme ukázali dobré tempo i naši schopnost konkurovat vozům Audi a Porsche. Myslím, že s ohledem na charakter okruhu bude Austin našemu vozu vyhovovat lépe, takže to vidím optimisticky. Myslím, že to bude těsný souboj. Doufejme, že ukážeme dobré výkony a odjedeme čistý závod.“

Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID, vůz č. 5): „Na tomto okruhu jezdím moc rád, je to skutečné potěšení. První část je velice rychlá a potřebujete najít správný rytmus projíždění zatáček, což se mi líbí. V době naší účasti bývá zpravidla vedro, což jsem v loňském roce poprvé zažil na vlastní kůži. Máme zesílené chlazení kokpitu, což pomáhá, ale i tak bude dost horko, takže musíme mít dobrou kondici. Už se těším, až se tam opět ukážeme a zároveň doufám, že přivezeme dobrý výsledek.“

Stéphane Sarrazin (TS050 HYBRID, vůz č. 6): „Po naší jízdě v Mexiku se závodu v Austinu již nemohu dočkat. Celý aero kit se nyní zdá být ještě lepší a myslím, že dokážeme bojovat v čele. Vím, že celý tým věnoval kitu pro ultra vysoký přítlak skutečně hodně času, a jejich snahy si opravdu cením. V Austinu to nebude snadné, ale uděláme maximum pro to, abychom do závodu nasadili ten nejlepší vůz a podobně jako v Mexiku nikdy nepřestaneme tlačit na pilu.“

Mike Conway (TS050 HYBRID, vůz č. 6): „Austin je jedním z mých oblíbených okruhů v závodním kalendáři. Je to skvěle vytýčená trať, a tak je jízda opravdu zábavná, ačkoli je místy obtížnější vyrovnávat se s provozem na trati. Austin je zároveň fantastické město a moc rád tam jezdím. Před touto akcí jsem v Arizoně pár dní strávil tréninkem v horkém počasí, abych se aklimatizoval. Takže přijedu dobře připraven a mimořádně motivován získat další příznivý výsledek pro tým. Doufám, že budeme opět stát na stupni vítězů.“

Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID, vůz č. 6): „Těším se, až na tomto okruhu poprvé pojedu s vozem LMP1. Již jsem tam závodil s vozem F1, takže vím, že trať je z pohledu jezdce zábavná. Bude zajímavé sledovat chování modelu TS050 HYBRID. Jednou ze změn pro mne bude horko, protože závody F1 se pořádaly až později v průběhu roku, kdy bylo chladněji a navíc jsme měli otevřený kokpit. Stájoví kolegové mi říkají, že v uzavřeném voze bude dost vedro, ale jsme všichni fit, takže si nedělám starosti.“

Dosavadní výsledky týmu TOYOTA GAZOO Racing v závodech Šest hodin COTA:
2013 Vůz č. 8: Kvalifikace: 3. místo; Závod: 2. místo
2014 Vůz č. 7: Kvalifikace: 5. místo; Závod: 6. místo. Vůz č. 8: Kvalifikace: 1. místo; Závod: 3. místo.
2015 Vůz č. 1: Kvalifikace: 5. místo; Závod: 4. místo. Vůz č. 2: Kvalifikace: 6. místo; Závod nedokončil.

O účasti týmu TOYOTA GAZOO Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží (WEC):

Světového šampionátu vytrvalostních soutěží WEC se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983, kdy zahájila své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních soutěžích. Od roku 1985 byly vozy TOYOTA nasazeny již v 17 závodech 24 hodin Le Mans, přičemž nejlepším umístěním bylo druhé místo ve čtyřech různých ročnících (1992, 1994, 1999 a 2013). V roce 2012 vstoupila TOYOTA do obnoveného světového šampionátu vytrvalostních soutěží WEC, kdy využila odborných zkušeností technického střediska TOYOTA Higashi-Fuji (zajišťuje vývoj hybridního hnacího ústrojí) s podporou společnosti TOYOTA Motorsport GmbH a jejího zázemí pro vývoj podvozku.

Domovskou základnou multinárodního týmu je německý Kolín nad Rýnem, kde působí i konstruktéři z oddělení motorsportu a hybridních pohonů automobilky TOYOTA, kteří nové technologie a know-how následně uplatňují při vývoji sériově vyráběných modelů. Od roku 2012 získala TOYOTA celkem devět prvních startovních pozic a dokázala zvítězit v osmi závodech a vybojovala celkem 23 pódiových umístění. V roce 2014 tento tým získal mistrovský titul pro závodní jezdce i pohár konstruktérů s vozem TS040 HYBRID a o rok později TOYOTA oslavila 30 let od své první účasti na Le Mans. Společnost TOYOTA Motorsport GmbH spojuje působení v projektu WEC se svými dalšími aktivitami, jako jsou např. dodávky motorů pro světový rallyový šampionát v rámci návratu týmu TOYOTA do této kategorie, plánovaného na rok 2017, anebo zajišťování konstrukčních služeb a dalších aktivit soukromým zájemcům působícím v motorsportu.